אומנות הטיול על אופנועים
ספיריאנס נוסדה ע" סער ספיר ב 2009, ומאז צמחה וגדלה וקבעה את מקומה במשפחת הרוכבים-המטיילים (בעולם), עם מעל ל 20 יעדים מסביב לכדור – מהמזרח הרחוק ואסיה, דרך אירופה ואפריקה, עד לאפריקה ואמריקה.

חדשות
עקבו אחרינו
GO UP
טיול אופנועים ברומניה

רומניה – הטראנס-אלפינה בהרי הקרפטים

ה"טראנס-אלפינה" הוא שמה של דרך החוצה את הרי הקרפטים בכיוון צפון-דרום. דרך עתיקה שנפרצה עוד בימי הרומאים, ונועדה לחצות את רכס הפאראנג במקביל לדרך הראשית החוצה צפון לדרום בעמק בין רכסי הפאראנג והפגרשאן.

היא נסללה בימי המלך קארול השני (תחילת המאה ה-20) ושופצה ע"י הגרמנים בזמן מלחה"ע ה-II. בזמן שלטונו של צ'אוצ'סקו נפרצה דרך מקבילה החוצה את הרי הפגרשאן, והשמועות טוענות כי השליט המגלומן סלל אותה ע"מ להתחרות עם הטרנסאלפינה (ולנצח…) על תואר "הדרך היפה/מרשימה ביותר ברומניה".לאחרונה הסתיימו עבודות סלילתה מחדש של הטראנס-אלפינה, שחלקים רבים ממנה לא היו סלולים והיא היתה קשה למעבר ע"י כלי רכב רגילים. הכביש שנסלל, קרוב ל-150 ק"מ אורכו, מטפס אל הנקודה הגבוהה ביותר בה סלול כביש ברומניה וברכס הקרפטים בכלל – "מעבר אורדל", בגובה 2145 מ'. הוא סלול למופת – חדש וטוב ומאפשר לנהגים/רוכבים ליהנות עד הסוף מכל כלי רכב שאוהב סיבובים/השכבות… וכו'. עם זאת הוא "צנוע" וניכר שהושקעה מחשבה רבה בתכנונו החכם והמתחשב, תוך פגיעה מינימאלית ככל שניתן בטבע המדהים מסביב, ללא תאורות מיותרות, ברוחב "מספיק בדיוק" ולא רחב מזאת, ללא תשתיות גרנדיוזיות שחותכות ופוצעות בטבע. הנתיב מטפס מתוך האזורים הנמוכים והמיוערים לגבהים אלפיניים, כאלו שבזמן החורף הם מושלגים לגמרי ובקיץ מכוסים בצמחיה אלפינית רכה ועשבונית. אגמים נפלאים נפרסים לאורך הדרך ולצידיה, ופיתולי הכביש שעולה ועולה ועולה חושפים לאט עוד קימוטים וגוונים של צלליות הרים רחוקים שנחשפים באופק. האזור כולו אינו מיושב כלל, טבע פראי ואמיתי, בלתי נגוע ומופרע, עוצמתי ורם, שהיה נגיש עד לא מזמן רק להרפתקנים על רכבי שטח או רגלית.

ב-2013 צפוי אירוע ההשקה שמתכננים לכביש בחברה העיסקית המפתחת את הפרוייקט ואת המיזמים (בעיקר תיירותיים) לאורך הנתיב. זה יכלול בראש ובראשונה הזמנת צוות של התכנית "טופ-גיר" לנסיעה ספורטיבית שמצטלמת טוב בכביש. היוזמה הזו עבדה לרומנים טוב מאוד כאשר רצו לקדם את הכביש המקביל, ה"טראנס-פגרשאן", אז הגדיר צוות טופ-גיר את הכביש כ"כביש הטוב ביותר בעולם". ברומניה מקווים לחזור על מודל ההצלחה שייתן פרסום לכביש, שבשנים שחלפו הלך ונשכח אפילו מידיעת הרומנים עצמם…

לטעמי, הטרנס-אלפינה הוא הכביש היפה והמרגש ביותר ברומניה, ואחד היפים בעולם. כזה שראוי להיכנס לרשימת "כבישי החובה בעולם לאופנוענים", ובמקום גבוה.

סרטון/קליפ מהטראנס-אלפינה, מהטיול אופנועים לקרפטים וטרנסילבניה 2012

http://youtu.be/rrD6m3qqFJo

WhatsApp chat
Powered By junami.co.il