אומנות הטיול על אופנועים
ספיריאנס נוסדה ע" סער ספיר ב 2009, ומאז צמחה וגדלה וקבעה את מקומה במשפחת הרוכבים-המטיילים (בעולם), עם מעל ל 20 יעדים מסביב לכדור – מהמזרח הרחוק ואסיה, דרך אירופה ואפריקה, עד לאפריקה ואמריקה.

חדשות
עקבו אחרינו
GO UP

ספיריאנס | טיולי אופנועים בחו"ל

המלצות לאופנוענים מסביב לעולם – קרואטיה

כביש החודש:

כביש החוף האדריאתי – קרואטיה

(E65, Klenovica – Seline)

למרגלות רכס ההרים הגדול ביותר בקרואטיה, ה Velebit, ומעל מימיו הכחולים הצלולים של היום האדריאטי, מתפתל לו כביש אחד, כביש מושלם, שכל הוויתו היא להיות שיר הלל לרכיבה על אופנוע.

מצד אחד הים האגאי הזרוע איים צחיחים צהובים וחומים הנשפכים אל מים כחולים במצוקים סלעיים מעבר למפרצים וחופים ממש תחתיך, ומן העבר הגבוה – הרים נישאים ופסגות קרחות ומשוננות, אופק רחוק ודרמטי.

הכביש סלול באופן מדויק ונותן תחושה טובה של אחיזת כביש הנחוצה לפיתולים והעיקולים הכ"כ "נכונים" לאופנועים – כניסה לעיקול שמתמשך ברדיוס סיבוב אחיד עד שנגמר, ללא הפתעות, ללא שינויי זויות חידוד והשכבה, ללא בורות ולכלוכים, עם סימון כביש ברור ומדוייק, ו… אספלט משובח! שלא תבינו לא נכון – אפשר לרכב בסיבובים הללו בכל מהירות שתרצו – ועדיין יהיה נפלא ומדהים! יותר גז והשכבות עם יותר אדרנלין והנאה מרכיבה ספורטיבית, או יותר נוף ותחושת טיול ומבט סביב על כל היופי הזה.

130 ק"מ אורך המקטע המדובר, ואם הייתי צריך לבזבז יום שלם בקרואטיה על אופנוע – סיכוי טוב שהייתי בוחר לעשות אותו פעמיים: הלוך, וחזור! משאיר בדיוק מספיק זמן לעצור בדרך באחד מהחופים הנפלאים לטבילה במימיו הכחולים צלולים של הים האדריאטי, עצירות לקפה ולארוחת צהריים, וגם טיול או שיטוט באחת מעיירות החוף החמודות והקטנות (מאוד, על גבול ה"כפרי"), בשמורה… יש מגוון של אפשרויות.

אמליץ על שני מקומות ספציפיים ששווה לכלול בלו"ז שלכם:

הראשון הוא מפרץ יפהפה, מעין לשון ים הנכנסת עמוק (יחסית) לתוך התוואי ההררי, ונקראת Zavratnica, ליד העיירה Jablanca. מקום יפהפה וציורי עם שביל הליכה מסודר, מעיין טיילת. אפשר (ורצוי) להכנס ולרחוץ במים הכחולים המטריפים והשקטים של המפרצון. פינת חמד שקטה ויפהפיה.

ההמלצה השניה היא לעלות ל'פאס' (מעבר הרים) החוצה את הרכס לצידו המזרחי (לכיוון אגמי פליטביצה המדה-י-מ-י-ם!! מצריכים עוד יום טיול) בכביש נופי מדהים הפותח נוף פנורמי מטורף על המפרץ, האיים והים… מחזה נדירררר ומומלץ! למעלה תגיעו למונו מנט קטן על הממוקם בגובה 930 מ' מעל הים והנוף ההררי עם מדרגות אליו הנקרא Kubus Ura. מכביש החוף קחו בחשבון כ 20 דק' לכל כיוון על כביש מס' 25 היוצא מהעריירה Karlobag.

בערך באמצע הכביש תגיעו ל Senj, עיירת המחוז "הגדולה" על כביש זה. חופים, מעגנה, ומעין "מרכז כפר" ובו חנויות ומוזיאון… כמה בתי קפה ומסעדות…
אם תרצו יש מסעדה מצוינת ומיוחדת (וקטנה) בסמטה קטנה בקרן הרחוב – Konoba Ivka הוא שמה (konoba = מסעדה משפחתית/ביתית). תפריט ואוכל – בום! ובעיקר יחס חם ואווירה מעולה.

שיהיה בהצלחה, וכשתחזרו שתפו אותנו בחוויה שלכם… ובטיפים נוספים לדרך…

 

כביש החוף האדריאטי – E65

 

WhatsApp chat
Powered By junami.co.il