אומנות הטיול על אופנועים
ספיריאנס נוסדה ע" סער ספיר ב 2009, ומאז צמחה וגדלה וקבעה את מקומה במשפחת הרוכבים-המטיילים (בעולם), עם מעל ל 20 יעדים מסביב לכדור – מהמזרח הרחוק ואסיה, דרך אירופה ואפריקה, עד לאפריקה ואמריקה.

חדשות
עקבו אחרינו
GO UP

ספיריאנס | טיולי אופנועים בחו"ל

טיולי אופנועים מאורגנים לחו"ל

כתבה בדה-מרקר

טיולי אופנועים מאורגנים לחו"ל: הטרנד החם בעולם האופנועים

טיולים ברחבי העולם על אופנוע, הפכו להיות הדבר החם הבא בעולם התיירות, ואין זה פלא – האופנוע מספק קשר אינטימי הרבה יותר עם האנשים והמקומות, כשאין חצץ בינך ובין הנוף הפראי והדרך המפותלת יכולה לקחת אותך לכל מקום

טיול אופנועים במדבר

Michaelurmann | Dreamstime.com

ישנם מאות כבישי נופים ברחבי העולם, ורוכבי האופנועים זוכים לריגוש ולאתגר ברכיבה עליהם. טיול רכיבה על אופנוע מאפשר לרוכבים להיטמע ולהיות חלק מהטבע הזר והפראי שיד אדם לא נגעה בו, תוך הריגוש המתלווה לחוויית הרכיבה עצמה. הכירו את החברות שמארגנות טיולי אופנועים לאירופה.

Sapirience – אומנות טיולי האופנועים

Sapirience טיולי אופנועים הוקמה על ידי סער ספיר בשנת 2009, כיום מהשחקנים הבולטים בארץ בשוק טיולי האופנועים בחו"ל, עם מעל ל-20 יעדים ומסלולים ברחבי העולם, 15-20 טיולים בכל שנה, מאות רבות של מטיילים, וניסיון עשיר בתחום.

"אנחנו מספקים טיולי בוטיק / פרימיום לקבוצות קטנות ברמת ארגון גבוהה ותכנון לפרטי פרטים של כל טיול כחוויה שלמה, מושלמת וייחודית. 70% מהלקוחות שיצאו איתנו פעם אחת לטיול שבים לטיולים נוספים, או כפי שהלקוחות עצמם מספרים: 'זהירות, סכנת התמכרות'", מספר סער ספיר.

סער, מהוותיקים בתחום טיולי האופנועים בחו"ל, חובב טיולים מושבע בהוויתו ואופנוען המגיע מעולם הדרכת הטיולים, שילב בהצלחה את שלושת תחומי המומחיות שלו: אופנועים, טיולים והדרכה, כדי ליצור עולם שלם של חוויות מיוחדות בתחום טיולי האופנועים. על חווית הרכיבה בכבישים מרהיבים ברחבי העולם הוא אומר: "חווית הטיול במקומות חדשים עוצמתית וחזקה יותר ברכיבה על אופנוע, כשאתה חלק מהדרך והדרך היא חלק ממך. אתה חווה כל דבר, מקטן ועד גדול: הנופים המשתנים בכל רגע, השמש והרוח, הריחות והצלילים, התרבות והאנשים שבדרך והריכוז שברכיבה, אתה מפוקס וממוקד כל רגע וכל שניה, וכך מועצמת החוויה עשרות מונים".

מה ייחודי בטיולי אופנועים לחו"ל?

"ראשית, אנחנו בוחרים את היעדים בהם יש נופים ייחודיים, מקומות וחוויות ייחודיות, ועוצמות של טבע ומרחבים. וכמובן, בכל טיול אנו בונים את מסלול הרכיבה בהתאם לכבישים הרצויים ובוחרים בקפידה כבישים לאופנועים בליגה אחרת לגמרי מהמצוי בארץ.

"הרכיבה על אופנוע מייצרת כאמור חיבור הרבה יותר עמוק וכמעט בלתי אמצעי למקום – אתה חלק מהנוף ולא מתבונן בו דרך החלון. בתכנון הטיולים שלנו אנחנו רוקמים שילוב נדיר של מלונות בוטיק מפנקים וייחודיים, מסעדות מעולות, אירועי תרבות ואתרי טבע באופן ייחודי. הרבה מן המקומות והמסלולים שאנו משלבים בטיול הם מה שנקרא off the beaten track – כלומר מסלולים שאינם דומים להיצע המקביל או למסלולים המוכרים, ומעניקים חוויה ייחודית, אותנטית. אנחנו משקיעים ובוחרים בקפידה, בודקים את עצמינו בכל טיול ומשנים בהתאם לצורך, ומקפידים להשתפר ולתקן גם את התקלות המזעריות ביותר מטיול לטיול. מן הצד השני, רבות מהחוויות הן ספונטניות וקורות ללא תכנון מוקדם, ואנחנו מקפידים לאתר את החוויות האלו וללכת בעקבותיהן: חגיגת חתונה וייאטנמית, תהלוכה דתית בהודו, שוק איכרים בכפר באיטליה, קטיף משמשים של מטע שלם בדרום אפריקה או שטפונות אדירים במדבר במרוקו. זהו עקרון מרכזי עבורנו לנצל את עובדת היותנו על אופנועים באופן גמיש כדי להעצים את החוויות.

Sapirience

"הריגוש ברכיבה עצמה אינו דומה לשום דבר אחר, את זה כל אופנוען יודע ומבין. אך בכבישים בחו"ל, בתנאי מזג האוויר המשתנים, במקומות לא מוכרים, כדי ליהנות נטו מרכיבה ומטיול אתה צריך מישהו שייקח ממך את כל העומסים הרבים הנלווים: תכנון נתיב, ניווט, איפה נישן הלילה, איפה נאכל, דלק, מה אם ניתקע עם פנצ'ר, כמה מקום יהיה לציוד, שאף אחד לא ילך לאיבוד, ושאר משתנים בלתי ידועים שיצוצו במהלך הטיול. המוטו שלנו הוא "כל הדאגות והמנהלות עלינו, כל הכיף והאושר עליכם". וכשאתה יודע ומבין שיש מי שדואג להכל, מא' ועד ת' וברמה גבוהה –  השחרור, השלווה, החוויה, הפנאי הנפשי והמנטלי להתרכז ברכיבה ובנופים וליהנות עד הסוף בראש שקט – זה משהו אדיר ואותנטי מאוד.

אילו סוגי טיולים אתם מציעים?

"יצרנו שלושה מודלים של טיולי רכיבה:

חופשות רכיבה הן טיולי רכיבה בחו"ל בטווחי זמן קצרים ו/או בתקציב נמוך יחסית, לטובת אנשים שאין להם זמן רב ו/או תקציב גבוה. הרעיון הוא לספק זריקה דחוסה ואינטנסיבית של 'כל הטוב האפשרי'. הטיולים הקצרים מאופיינים ברמת שירות ואיכות גבוהים מאוד ורכיבת 'פאן' מסעירה וחווייתית, תוך ריכוז של ה- TOP: כבישים, מלונות, ארוחות, נופים, ואטרקציות, מהטובים שיש.

טיולי רכיבה של שבעה-שמונה ימים לאירופה, בהם מכסים שטח גדול, עוברים כל לילה (כמעט) ממלון למלון, ומשקיעים יותר משאבים ב'לראות ולחוות' את יעד הטיול, המקומות, התרבות, ומגוון הנופים. טיולים רגליים קצרים מדי פעם, או ביקור באתרים מעניינים, וכן רכיבות מגוונות הלוקחות בחשבון 'סולם מאמצים' ואפשרות לרכב בדרכים צדדיות, אחוריות, בלתי מוכרות וחווייתיות. זהו סוג הטיול הנפוץ ביותר שלנו ומאפשר בפרק זמן של שבוע לראות ולחוות יעדים בעולם באופן מרגש, מיוחד ובלתי שגרתי".

מסעות אופנועים: אלו טיולים לתקופה ארוכה, מעמיקים יותר וליעדים רחוקים המצריכים מידת השקעה גבוהה יותר, הן בהיבט רוחב היריעה של התרבות והשטח שאנו רוצים לכסות, הן מבחינת המרחק שצריך לטוס כדי להגיע והן מבחינת החוויה הייחודית המתקבלת כאשר עוברים את מחסום ה'שבוע'. החוויה הנוצרת היא הרבה מעבר למילים: מסע למרוקו מגיברלטר והרי הריף ועד מדבר הסהרה בדרומה; מסע לדרום אפריקה החוצה מדבריות, ג'ונגלים, הרים, שדות וכרמים ונע בין אוקיינוסים ותרבויות; וייטנאם – מסע בדרכים האחוריות של המדינה אל שבטי ההרים והחיים הפשוטים בכפרים, בין דרכי ההו-צ'י-מין וחוויות תרבותית של מפגש בלתי אמצעי עם האוכלוסיה שקשה להשתוות אליה; המסע לנמיביה –המרחבים העצומים השוממים, דיונות החול הגבוהות בעולם, והצבעים המוטרפים של מדבר הקלהרי ואנשי השבטים, כנראה הכי יפה ומיוחדת מבין מדינות אפריקה; הרוקיז הקנדיים – ממסלולי הטיול המדורגים בעשירייה הראשונה בעולם, בין ההרים הנישאים, ואין מה להוסיף!; ההימלאיה ההודית – שלושה מסלולים שבנינו להודו ולרמה הטיבטית ברכס ההרים הגבוה ביותר בעולם, בין ההינדואיזם לבודהיזם, בין הרחוב הסואן והמהביל של הודו לשקט האינסופי והבודד בו חיים הנזירים הטיבטים במישורי לדאק, ועוד. מסעות האופנועים שלנו חרוטים עמוק בנימי הרגש והזיכרון של כל מי שלקח בהם חלק".

למי מיועדים הטיולים שלכם? מהי הרמה מבחינת המלונות, הארוחות והאתרים?

"לטיולים שלנו אנחנו קוראים Crafted motorcycle tours – "אומנות טיולי האופנועים". רמת השירותים בהם היא גבוהה וכל פרט ופרט נבחר בקפידה, באופן שמאפשר לכל אחד להצטרף, גם לזוגות / בנות זוג. הטיולים הם באיכות גבוהה ומיועדים עבור לקוחות שמבינים ורוצים לקבל תמורה גבוהה לכספם ומוכנים ללכת את ה'אקסטרא מייל' כדי לקבל את הליטוש ואת ה'פיין' המתבקשים.

"בתי המלון נבחרים תוך בדיקה דקדקנית ומספקים את הערך המוסף, וכן המסעדות המעולות המאפשרות ליהנות מאוכל משובח ומפנק לאחר יום שלם של רכיבה. המסלולים והאתרים, כמו גם מקומות העצירה וחוויות ייחודיות נבחרות היטב בהתאם ליעד, ויש ליווי צמוד על ידי שני אנשי צוות ברוב הטיולים – מוביל טיול ומלווה ברכב הליווי. מובילי הטיולים שלנו מקצוענים במיוחד, וזהו כנראה הפקטור המשמעותי ביותר בהצלחת כל טיול שלנו. אנו משקיעים בהכשרה ובציוות מובילים ברמה הכי גבוהה שיש. איש הצוות הנוסף הנוהג ברכב הליווי נותן ערך מוסף משמעותי ביותר בהיבטי לוגיסטיקה ומנהלות, מספק מקום למזוודות, תמיכה בקבוצה לאורך המסלול ואפשרות להצטרפות לטיול ברכב עבור בנות/בני הזוג של הרוכבים שאינם מעוניינים לרכב לאורך כל הדרך.

"מבחינת רמת הקושי – אנו דואגים להתאים את המסלולים לקהל הרחב, כשהרכיבה היא בכיף ולא לצורך ספירת קילומטרז'. זו לא טירונות של רכיבה נון סטופ ואנחנו לא מודדים טיול בהספקים ובסימון V על מקומות, אלא בהנאה שמתקבלת ביצירת תכנית מאוזנת ומגוונת, על פי העיקרון של 'תפסת מרובה לא תפסת'. צריך גם זמן ליהנות מכל מה שיש לעולם להציע, ולא רק לחלוף דרכו במהירות.

"כרטיס הביקור הראשי שלנו הוא המלצות המטיילים. במהלך השנים נכתבו ונאספו מאות המלצות מפרגנות וחמות בדף הפייסבוק שלנו, ואנו מעודדים לקוחות חדשים להציץ ולקבל תשובות ותובנות לגבי הטיולים שלנו מפי המטיילים עצמם ולהבין 'על מה המהומה'. הלקוחות שלנו הם כמו משפחה ונוצרים תוך כדי הטיולים קשרים חמים ומיוחדים גם בין הרוכבים עצמם, ואנו שומרים על הקשר לאורך שנים, מוציאים טיולים עם קבוצות חברים שנפגשו לראשונה אצלנו, וכל שנה אנו מצרפים לקוחות חדשים למשפחת ספיריאנס, יעדים חדשים, וחוויות חדשות ומסעירות ברכבי תבל, רק על שני גלגלים".

לאתר אינטרנט

דף הפייסבוק

לעמוד המלצות המטיילים

טלפון: 054-4443324

לקריאת הכתבה באתר דה-מרקר
WhatsApp chat
Powered By junami.co.il