אומנות הטיול על אופנועים
ספיריאנס נוסדה ע" סער ספיר ב 2009, ומאז צמחה וגדלה וקבעה את מקומה במשפחת הרוכבים-המטיילים (בעולם), עם מעל ל 20 יעדים מסביב לכדור – מהמזרח הרחוק ואסיה, דרך אירופה ואפריקה, עד לאפריקה ואמריקה.

חדשות
עקבו אחרינו
GO UP

ויאטנם – מפרץ הא-לונג

הא לונג ביי, הממוקם במפרץ טונקין בצפון מזרח וייטנאם, משתרע על שטח של 43,400 דונם וכולל בין 1600 ל 2000 איים ואיונים (תלוי את מי שואלים…), שבגלל האופי התלול שלהם, הם בלתי מיושבים ברובם ואינם מופרעים לכן על ידי בני אדם.

הנוף הימי המרהיב בהא לונג ביי, של עמודי גיר מרהיבים, חרוטים ומגדלים, באשכולות או בבודדים, עולים מהים במגוון רחב של גדלים וצורות. זהו פסל מרהיב וגם ציור של הטבע במיטבו. הייחודיות בנוף היא כתוצאה משכבות הגיר הקארסטי ותהליכי בליה לאורך זמן גיאולוגי באזורי אקלים טרופי חם ולח, שבהמשך שונו גם על ידי פלישת ים, שהוסיף נדבך נוסף לתהליך השחיקה ונוף הנוכחי.

השם הא-לונג משמעותו בויאטנמית " הדרקון היורד". לפי אגדה מקומית, כאשר וייטנאם רק התחילה להתפתח למדינה, הם היו צריכים להילחם נגד פולשים. על מנת לסייע לווייטנאמים בהגנה שלחו האלים משפחה של דרקונים כמגינים. הדרקונים (אם וצאצאיה) החלו לירוק תכשיטים אשר הפכו לאיים הרבים המנקדים את המפרץ, והיוצרים מעין חומת מגן גדולה וטבעית כנגד הפולשים. תחת קסמים, הרי סלע רבים הופיעו בפתאומיות על הים לקראת הגעתן של ספינות הפולשים ; הספינות הקדמיות פגעו בסלעים ולאחר מכן ספינות נוספות פגעו בהן. לאחר שזכו במאבק, הדרקונים היו מעוניינים לתור את הארץ בדרכי שלום, ולבסוף החליטו לחיות את שארית חייהם במפרץ הזה. המקום שבו האם הדרקונית ירדה נקרא הא לונג. המקום שבו הדרקונים הקטנים הצטרפו אל אימם נקרא באי-טו-לונג ( באי: להצטרף, טו: ילדים, לונג: דרקון), ובמקום בו הם הצליפו בזנבותיהם באלימות נקרא באק-לונג-וי ( באק: צבע לבן של הקצף שנוצר, לונג: דרקון, וי: זנב).

בנוסף לנוף יש חשיבות גם לעולם החי והצומח המיוחד שהתפתח באזור זה, בעיקר כתוצאה מהשפעות גאולוגיות וגאו-מורפולוגיות רבות, וראשונה בהן היא המפגש בין אקו-סיסטמות מגוונות כגון יערות עד טרופיים, חוף ימי, ואוקיינוס. במפרץ הא-לונג  יש 14 מיני צמחים ו 60 מיני בע"ח אנדמיים – כלומר ייחודיים והחיים רק בו.

ההיסטוריה מראה שהא לונג ביי היה שדה לקרבות ימיים נגד פולשים, בעיקר מכיוון צפון. בשלוש הזדמנויות הצליח הצבא הווייטנאמי למנוע נחיתת כוחות וציים סיניים או מונגולים, במבוך התעלות בנהר Bach Dang באזור השפך למפרץ הא-לונג. ב 1288, הצליח הגנרל טראן הונג דאו לעצור צי ספינות מונגולי משיט במעלה הנהר על ידי הצבת מקלות עץ שראשם פלדה מחודדת, כך שהם שקועים ובלתי נראים בזמן הגאות. הצי המונגולי של קובלאי חאן המפורסם הסתבך ושקע בזמן השפל והצבא הויאטנמי תקף ביעילות ובלא כל קושי את הספינות הלכודות.

בשנת 1962, משרד התרבות הספורט והתיירות של צפון וייטנאם הכניס את הא-לונג ביי ררשימת אתרי הטבע והמורשת הלאומיים. בשנת 1994, נרשם הא-לונג ביי על ידי אונסק"ו (UNESCO) כאתר מורשת עולמי בשל יופיו האסטתי הגבוה. בשנת 2000 הכירו באונסק"ו גם בערך הגיאולוגי והגיאומורפולוגי הרב של הא-לונג ביי ועדכנו את הרשימה.

בשנת 2009 קרן 7 פלאי תבל החדשים, אשר אחראית על התכנית "New7Wonders", כללו את מפרץ האלונג ברשימה כאחד המתמודדים לקטגורית "7 פלאי עולם הטבע" . בשנת 2012 עת הסתיימה התחרות, הוכרז המפרץ רשמית כאחד משבעת הזוכים בתחרות.

WhatsApp chat
Powered By junami.co.il