אומנות הטיול על אופנועים
ספיריאנס נוסדה ע" סער ספיר ב 2009, ומאז צמחה וגדלה וקבעה את מקומה במשפחת הרוכבים-המטיילים (בעולם), עם מעל ל 20 יעדים מסביב לכדור – מהמזרח הרחוק ואסיה, דרך אירופה ואפריקה, עד לאפריקה ואמריקה.

חדשות
עקבו אחרינו
GO UP

ההימלאיה – הכי גבוה שאפשר

לדאק והמעברים הגבוהים (בעולם)

החל מ- $3,900

תאריכי טיולים

2 - 13 ביולי 2024
ההימלאיה - לדאק והמעברים הגבוהים

טיול אופנועים לחציית ההימלאיה
צפון הודו | מהימאצ'ל-פרדש אל מחוז לדאק

זהו אחד המסעות המופלאים בתבל!
נתיב החוצה את רכס ההימלאיה מהצד ההודי אל הרמה הטיבטית, כשבדרך הוא מטפס וחוצה את מעברי ההרים הגבוהים בעולם לרכב ממונע, בגבהים של עד 5600 מ'!

אי אפשר בכלל להתחיל ולתאר את הנופים והרכיבות במילים, למי שלא היה שם (והאמת שגם למי שהיה)… קשה לדמיין את התחושה. חוויה מלאת עוצמות, התרגשות ואנדרנלין. זה לא חוזר בדמיון… זה "מעבר לכל דמיון"!

"הרגשתי כאילו שאני בסרט של הנשיונל ג'אוגרפיק, אלה שתמיד רואים בטלוויזיה… בחיים לא האמנתי שגם אני אוכל לעשות את זה, להיות שם, לרכב במקומות האלו… זה חלום שהתגשם."

אין זה מסע שטח טכני המיועד למשוגעים ולרוכבי שטח. כל רוכב מנוסה יכול לרכב בהן.

נרכב על אופנועי "רויאל אנפילד הימליאן" (400cc). אלו אמנם נותנים לרוכב פחות כוחות סוס, ונעדרים את הטכנולוגיות המתקדמות, אך חווית הרכיבה היא אמיתית ואין כל אלה גורעים כחוט השערה מההנאה. להיפך, שם בהודו, אלו האופנועים המתאימים ביותר לתנועה, לתרבות, לאווירה השלווה, ולדרכים ההרריות.

מטיילים מספרים

רם דור

הימלאיה

"הדרכה ומנהיגות של סער בדיוק בזמן ובמידה הנדרשת... ומלמדת אותנו איך בונים מותג" קראו עוד

מסלול

תוכנית

יום 0: המראה מת``א

יום 1, נחיתה בדלהי – טיסת פנים לצ'אנדיגר

ננחת בנמה``ת בדלהי ומשם בטיסת פנים מוקדם בבוקר אל צ'אנדיגר (Chandigarh), הממוקמת בדיוק בגבול שבין המישורים שלרגלי ההימלאיה לבין תחילת התרוממות רכס ההימלאיה האדיר, מקום אידיאלי בשבילנו לאסוף את האופנועים בשעות אחה``צ ברגוע כדי ללמוד אותם קצת, ובעיקר כדי לנוח מהטיסות ולהתכונן...

יום 2: צ'אנדיגר – שימלה (120 ק``מ)

נעלה על האופנועים ונצא למסע! מיד נתחיל לטפס במעלה המתפתל אל עיר הנופש הקולוניאלית ``שימלה``. יום זה נקדיש כדי ללמוד את התנהגות האופנועים, להתרגל לתנועה ההודית, לכבישים ההרריים, לנסיעה בצד שמאל... בקיצור להתחלה רגועה.

יום 3: שימלה – בנג'אר (180 ק``מ)

דרכים הרריות יפהפיות דרך מחוזות הרי השיבליק – שהם שיפולי ההימלאיה, מעין ``שפלת יהודה``... העולה ויורדת בין גבהים של 400-500 מ' עד ל 2500 מ'... בקטנה. המרחק אינו כפי שהוא נראה על הנייר כשנוסעים בהימלאיה בשצף תנועה ההודית. התנועה ההודית עמוסת כל הטוב, הכאוטית, המיוחדת - ריכוז מקסימאלי, רכיבת אינסטינקט, אין חוקים... השיעור הראשון (והמשמעותי) על התרבות ההודית הוא דרך היכרות עם התנועה ההודית. נגיע לעיר המחוז וצומת הדרכים מנדי (Mandi)

יום 4: בנג'אר – מנאלי (120 ק``מ)

נמשיך בדרכנו צפונה לכיוון עמק קולו (Kullu) הנודע. בדרך נרכב דרך קניון יפהפה שתחתיתו מעין אגם שנוצר בעקבות סכר גדול, אחד מיני רבים בהימלאיה ובהודו בכלל, המשמשים לייצור חשמל. דרך יפהפיה תוביל אותנו במעלה העמק אל עבר מנאלי (Manali) – אחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר בהימלאיה, המתמלא תיירים בחודשי הקיץ. מיקום מדהים, מקדשים ואתרי עליה לרגל, אתר סקי, שווקים, ונק' היציאה לכיוון ה``רוטנג פס`` הידוע.

יום 5: יום מנוחה במנאלי וסביבותיה

יום מנוחה במנאלי. שוטטות עצמאית בעיירה במקדשים ובשווקים, ובעיקר אגירת כוחות והכנה לקראת הימים הבאים במסע.

יום 6: מנאלי – רוטנג פס – קיילונג (120 ק``מ)

ה``רוטנג`` הוא אחד המכשולים היותר מעניינים במסע. גובהו הוא 3980 מ', אולם מצב הכביש/דרך רעוע למדי בחלקו העליון, וכולל גם מעברי מים ולא מעט בוץ. בשילוב עם התנועה הרבה הפוקדת אותו זהו אחד הפאסים המובחרים. מעברו השני של המעבר הנוף פשוט מדהים. עמק להול הצר והעמוק, והרים גבוהים אף יותר מעברו השני. נרד לעמק בירידה תלולה ונזרום לאורך נהר הצ'נדרה השוצף עד קיילונג.

יום 7: קיילונג – סארצ'ו (110 ק``מ)

מבחינה גאוגרפית טהורה - היום למעשה אנו חוצים את הרכס, או אם תרצו את 'ההתרוממות' המרכזית של שרשרת הרי ההימלאיה. נטפס עד למעבר הרים בגובה 4890 מ' – אל מעבר ההרים ``ברלצ'ה-לה`` (Bara-Lacha-La). קטע הדרך העולה ויורד אל/מ המעבר די גרוע ועם כמה מעברי מים. הרבה קפיצות ואבנים ובורות... כואב בתחת, אבל הלב... הלב מתחמם מהנוף וההרים משני צידי הרכס. זהו אחד ממעברי ההרים היפים ביותר שנחצה. נלון את לינת האוהלים הראשונה בעמק קסום ומלא כרי דשא בגובה 4200 מ' במורד המעבר מצידו השני. לינה במאהל.

יום 8: סארצ'ו – צו-קאר (140 ק``מ)

תחילת היום תהיה במגמת טיפוס מדהים בדרך העקלתון העולה מעלה מעלה בפיתולים יפהפיים על מדרון תלול. בהמשך המעבר ``לצ'ה-לונג-לה`` (Lacha-lung-La) בגובה 5060 מ'! אחריו נרד למישורי פאנג החוליים והיפים ונרכב לאורך העמק המדברים והשומם. סביר שנראה עדרי יאקים באזור זה. נרד מהדרך הראשית בין מנאלי ללה לכיוון אגם ``קאר`` המלוח (Tso-Kar), בגובה 4300 מ', שם נלון את הלילה.

יום 9: צו-קאר – צו-מורירי (80 ק``מ)

במהלך היום נגמע את המרחק בין אגם ``קאר`` לאגם ``מורירי`` על דרכי עפר וחול שוממות ונידחות, בגבהים של מעל 4000 מ'. יום קצר, דרכים מטריפות ביופיים, אך גם קשות מעט יותר! צו-מורירי (Tso-Moriri) הוא הגדול והגבוה באגמי הטראנס-הימלאיה ההודית, בגובה של 4500 מ'! פסגות מושלגות מסביב, שמיים וכוכבים במימדים חדשים ובבהירות מושלמת, שמש חזקה וצבעים קונטראסטיים בין המים הכחולים להרים, כפר קטן ומנזר על חוף האגם... מקום מטריף, תרתי משמע. משהו מיוחד במינו. לינה במאהל.

יום 10: צו-מורירי - פנגונג-צו (190 ק``מ)

יום ארוך שהוא סופו של מקטע החצייה, בסופו נגיע אל לה, בירת מחוז/חבל לדאק – לה (Leh). חלקו הראשון בדרכי העפר, אך לאחר מכן רובו על כביש (טוב יותר, טוב פחות...) לאורך נהר האינדוס האדיר. לאט לאט נרגיש ציויליזציה תוך שאנחנו חוזרים לאזורים מיושבים יותר – כפרים ועיירות קטנות בדרך, עד שנגיע בסופו של יום למעוז חפצנו ואל המנוחה. בדרך עוד נספיק לעצור בגומפת ``טיקסה`` היפה, בעלת פסל הבודהה בן 3 קומות.

יום 11: פנגונג-צו – לה (160 ק``מ)

זהו, זה יהיה הגראנד פינאלה – מעבר ההרים הגבוה בעולם לכלי רכב! הטיפוס למעבר ההרים ``קארדונג-לה`` (Khardung-La)! נטפס, נצטלם, נשאף אויר של קרוב ל 5600 מ' (וגם ניתן לאופנוע לשאוף), נחזור, נשמח, נחגוג. מה שנקרא – ``ולסיום סיומת``.

יום 12: לה – קארדונג-לה – לה (80 ק``מ)

יום מנוחה והחלמה מתלאות המסע. קניות בשווקים, מלון טוב, אוכל מפנק (של תיירים), כביסה לבגדים, הליכה רגלית ומקסימום נסיעה קלילה לעיר או לאיזה נקודת תצפית יפה. מנוחה!

טיול אופנועים בהימלאיה

יום 13: לה – דלהי - ת``א (טיסה)

נטוס בשעת בוקר חזרה מלה לדלהי. נראה מלמעלה את כל היופי הזה שגמענו, שנשמנו, שאכלנו, שטחנו, שג'יעג'ענו... ונסיים את הטיול ברחובות הבזאר העמוסים של הבירה, לטעימה קטנה אחרונה מהודו ``האחרת``...

מחירים ושדרוגים

הימלאיה – לדאק

$3,900$6,800

כלול

  • 12 לינות לאורך המסלול
  • 3 ארוחות ביום
  • השכרת האופנועים ל 10 ימי הרכיבה
  • אופנוע חלופי
  • שינוע האופנועים אל/מ נקודת תחילת/סוף המסע
  • כניסות לאתרים ופעילויות אחרות
  • מוביל ישראלי רכוב מצוות ספיריאנס
  • רכב ליווי כולל נהג ומלווה
  • מכונאי צמוד לשיירה
  • ציוד עזרה ראשונה
  • מפגש הכנה בארץ טרם היציאה למסע
  • סט מתנות מהקולקציה של ספיריאנס

לא כלול

  • טיסות אל/מ נקודות תחילת/סוף מסלול (צ'אנדיגר/לה)
  • דלק לאופנועים
  • שתיה מכל סוג שהוא
  • כיסוי על נזקים שיגרמו לאופנוע במהלך המסע
  • ביטוח נסיעות אישי לחו"ל
  • ויזה – אשרת כניסה להודו
  • כל הוצאה אישית אחרת
  • מוכנים לרכב בההימלאיה - הכי גבוה שאפשר?
    אתם מוכנים להצטרף לטיול של החיים? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
WhatsApp chat
Powered By junami.co.il